Meta Platformlarının Fiyat Hedefi, Makaralardan Beklenen Gelir Artışına Göre Arttı
Meta Platformlar (NASDAQ: META) Bernstein analistleri Perşembe günü hisse fiyat tahminini 375 $’dan 435 $’a yükseltirken, şirketin hisseleri firma tarafından Üstün performans olarak derecelendirilmeye devam ediyor.
Analistler bir raporda yatırımcılara, sosyal medya şirketinin gelir artışının video özelliği Reels’in başarısıyla başlamasının beklendiğini söyledi.
Bernstein, Meta’yı sağlam bir yatırım seçeneği olarak görüyor ve yönetim grubunun artık yapay zeka alanında istikrarlı büyümenin, operasyonel disiplinin ve başarının simgesi olarak kabul edilen bir şirketin etrafındaki anlatıyı yeniden şekillendirmedeki kusursuz geçmişini vurguluyor.
Analistler, “Meta’nın azaltılmış maliyet yapısı ve kontrollü harcamalara yönelik son taahhütleri kabul edilmiş görünüyor” dedi. “Meta’nın yapay zeka alanında lider olarak tanınması ve bunun şirketin değerlemesi üzerindeki potansiyel etkisi zaman alacak, bu nedenle yatırımcılar ani değişiklikler beklememeli.”
Bernstein’a göre Meta’nın hisse fiyatının 2024’te iyi performans göstermesi için şirketin gelirinin genel dijital reklam pazarından daha hızlı büyümesi ve ortalama pazar taleplerini aşması gerekiyor.
Analistler, mevcut piyasa varsayımlarının, ciddi kıyaslama, Çinli şirketlerin reklam harcamalarının sürdürülebilirliği ve genel ekonomik faktörler nedeniyle Meta’nın gelir artışının 2024’te yavaşlayacağını gösterdiğini belirtiyor. Ancak Bernstein, Meta’nın bu yıl beş faktöre bağlı olarak gelir artışında bir hızlanma yaşayacağını öngörüyor: Makaralar, tıkla ve mesaj gönder reklamları, Advantage+/AI araçları, Çin’den reklam harcaması ve olumlu ivmeyi sürdürmek için kullanıcı katılımındaki artış.
Bernstein, Meta’nın Reels ile TikTok’tan gelen rekabet tehdidine karşı koyma ve kullanıcı katılımını yeniden kazanma hedefine ulaştığını kabul ediyor.
Analistler, “2023’ün üçüncü çeyreği itibarıyla Reels, net gelir üzerinde beklenenden daha erken nötr bir etki elde etti” dedi. “Kullanıcıların Reels ile etkileşimi kritik bir noktaya ulaştığından, Meta artık bundan para kazanmaya odaklandı; bu, şirketin daha önce başarıyla kullandığı bir yaklaşım. Kısa biçimli görüntülemenin bazı doğal zorluklarına rağmen Meta, bunun reklam sayısını artırabileceğinden, bu reklamların etkinliğini artırabileceğinden ve kullanıcı katılımını artırabileceğinden emin.” “Büyümeye devam edeceğinden ve 2024’te 2 milyar dolar ek reklam geliri elde edeceğinden eminiz, bu da yüzde 1,5 ila 2’lik bir gelir artışı anlamına geliyor.”
Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Şartlar ve Koşullarımıza bakın.